Kutyák álvemhessége

Mi a kutyák álvemhessége?

A  Kutyák álvemhessége, olyan a kutyákra kifejezetten jellemző állapot, aminek során a szuka kutya szervezetében a vemhességhez hasonló hormonális változások mennek végbe. Ehhez kapcsolódóan az állat viselkedésében és szervezetének működésében is, változások következnek be.

Mikor alakulhat ki a kutyák álvemhessége?

Az álvemhesség tünetei rendszerint 6-12 héttel a tüzelés után jelentkeznek. Ha a kutyája már egyszer átesett az álvemhességen, nagyon valószínű, hogy ez többször is megismétlődik, akár minden tüzelés után.

Milyen jelek utalnak az álvemhességre?

Mivel az álvemhesség jelentkezhet enyhébb, illetve súlyosabb formában is, a tünetek intenzitása is igen széles skálán mozoghat. Jellegzetes esetben az alábbi változások jelzik az álvemhesség kialakulását:

• Vackolás– a kutya a takarókból, pokrócaiból védett vackot próbál építeni magának.
  • Játékok szeretgetése– a kutya a labdáit, plüss állatait vagy akár cipőket és egyéb tárgyakat maga köré gyűjti, tisztogatja, úgy viselkedik, mintha kölykei lennének
  • Az emlők megduzzadása– az emlők változó mértékben megnagyobbodnak, megnyomásukra tej ürülhet belőlük.
  • Az emlők gyakori nyalogatása.

Ezt is olvassa el: Gyógyszer beadása kutyának

Mit tegyek, ha a kutyám álvemhes?

Ha az álvemhesség jeleit veszi észre kutyáján, kérjük keresse fel állatorvosát, aki felírja kutyájának a megfelelő gyógyszereket az állapot kezelésére. Még a gyógyszerek alkalmazása mellett is legalább 1-2 hét mire a tünetek teljesen megszűnnek. Az alábbi módszerek alkalmazása meggyorsíthatja az álvemhesség lezajlását:

• A labdákat, játékokat átmenetileg vegye el a kutyától.
  • Kevesebbet simogassa a kutyáját, ugyanis a dédelgetés fokozhatja a tejelváélasztásért felelős anyagok termelődését,és így az állapot rosszabbodásához vezet.
  • Csökkentse felére kutyája eleség adagját, és éjszakára korlátozza a vízfogyasztást..
  • A sok mozgás felgyorsíthatja a javulást. Vigye kutyáját nagy sétákra, labdázzon vele többet!
  • Ha a kutya intenzíven nyalogatja az emlőit gallért szükséges rátenni, ugyanis ezzel stimulálja a tejtermelést.
  • Ne masszírozza az emlőket, ugyanis ez is csak fokozza a tejtermelést!
  • Borogatás

Milyen betegségeket okozhat a a kutyák álvemhessége?

A nagy mennyiségben termelődő, és az emlőkben pangó tej emlőgyulladást válthat ki. Ennek jele az emlők fájdalmassága, kemény csomók megjelenése és az emlők bőrének kipirulása. A folyamatot láz, bágyadtság is kísérheti.

Ha ilyen tüneteket észlel, kérjük azonnal keresse fel állatorvosát!

Egyes kutatások azt mutatták ki, hogy a gyakran álvemhes kutyákban sűrűbben alakul ki az emlők daganatos elváltozása, valamint a méhgyulladás.

Az ivartalanítással megszüntethető az álvemhesség?

A Kutyák álvemhessége esetén, a már kialakult álvemhesség lefolyását nem változtatja meg az elvégzett ivartalanítás. Azonban a későbbi álvemhességeket, biztosan megelőzi. Emellett a méhgyulladás és az emlődaganatok kialakulásának valószínűsége is csökken az ivartalanított kutyákban. Így mindenképpen érdemes megfontolni az ivartalanítást.

Amennyiben további segítségre van szüksége kutya álvemhességgel kapcsolatban kérem, vegye fel velünk a kapcsolatot.