• Kezdőlap
  • Állatképek
  • Honlaptérkép
  • A Bolhaallergia

A bolhaallergia a kutyák vakaródzásának szinte leggyakoribb oka. Az allergiás reakció kiváltásához akár egy bolha csípése is elegendő, így a súlyos bolhásság jelei gyakran nem is láthatóak a kutyán. A bolha csípése során a kutya bőrébe jut egy kevés a bolha nyálából, ami egyes kutyákat allergizál. Ennek következtében alakul ki az erős viszketés, és a vakaródzás miatt igen gyorsan a súlyos bőrgyulladás.

Dátum: 2014 szeptember, 23

Cimke: , , , , , ,

Kutya gazdák részére

Tisztelt Kutyatulajdonos/ Kedves Gazdi!

Engedje meg, hogy új kutyájához gratuláljunk, és néhány információval hozzájáruljuk, hogy hosszú, boldog éveket tölthessenek el együtt.

Dátum: 2014 augusztus, 6

Cimke: , , , , , ,

Cica gazdák részére

Kedves Cica Gazdi!

Engedje meg, hogy új cicájához gratuláljunk, és néhány információval hozzájáruljuk, hogy hosszú, és egészséges éveket tölthessenek el együtt.

Dátum: 2014 augusztus, 6

Cimke: , , , , ,

A bűzmirigy megbetegedése

A bűzmirigyek a végbélnyílás két oldalán, szimmetrikusan helyeződő zsákszerű szervek. A zsákokat belülről speciális sejtek bélelik, ezek felelősek a jellegzetes szagú váladék termeléséért. A mirigyekből egy-egy kivezetőcső indul, nyílásuk a végbél végső szakaszának nyálkahártyájában található.

Dátum: 2013 február, 15

Cimke: ,

A bőr gombás megbetegedése macskákban

Mi okozza a bőrgombásodást macskákban?

A bőrgombásodásért felelős mikroszkopikus gombafajok a dermatophytonok közé tartoznak, és mind az embert, mind az állatokat megbetegíthetik. Számos gombafaj tartozik ebbe a csoportba, egyesek csak az ember, vagy csak bizonyos állatfajok fertőzését okozzák, de léteznek olyan dermatophytonok, amelyek az állatokról az emberre terjedhetnek. Cicák esetében a Microsporum canis nevű gombafaj a bőrgombásodás leggyakoribb kórokozója, és sajnos ez a faj az ember és a kutyák számára is veszélyt jelent. Emellett esetenként egyéb gombák is szerepet játszhatnak a fertőzés kialakulásában.

Dátum: 2013 február, 14

A védőoltás lehetséges mellékhatásai

Mint minden gyógyszernek, így a védőoltásnak is lehetnek mellékhatásai.

1. Nagyon gyakori, hogy nincs semmilyen mellékhatás a védőoltást követően.
    2. Gyakori, hogy a védőoltást követő pár óra múlva, az alábbi felsorolásból néhányat vagy mindegyiket tapasztalja a gazda a kutyáján. Ha ezek a mellékhatások egy vagy két napnál tovább tartanak, esetleg jelentős közérzet romlást okoznak az állatának, konzultáljon állatorvosával.

Dátum: 2012 január, 5

Kisállat Egészségügyi Könyv /KEK/

2010. január 01-től kötelezően az FVM 164/2008-as rendelete értelmében a veszettség elleni védőoltások igazolására egységesen az egész országban a KEK-et kell használni.

A KEK egyedileg sorszámozott és nyilvántartott oltási könyv. A KEK-ben levő védőoltás/ok/ csak akkor érvényes/ek/, ha szerepel benne a magánállatorvos aláírása és körbélyegzőjének lenyomata.

A 2009-es évben a kutyák legelső veszettség elleni védőoltást már kötelezően az új KEK-ben kell igazolni. Az elveszett eboltási könyvet,csak KEK-el lehet pótolni.
    2010-től valamennyi kutya veszettség elleni védőoltása és féreghajtása csak a KEK-ben igazolható. 2010-től a veszettség elleni oltóanyag matricáját kiegészíti egy hologrammos matrica is.

Dátum: 2009 szeptember, 18

Cimke: , , , , ,

A kutyák legfontosabb belső élősködői

Ebben a tájékoztatóban, a városban élő kutyák legfontosabb belső élősködőiről szeretnénk áttekintést adni.

Valóban többféle féreg is okozhat fertőzést a kutyámnak?

Igen, számos parazita faj gazdája lehet a kutya. A fertőzést okozó leggyakoribb féregfajokat a következőképpen csoportosíthatjuk:

Dátum: 2009 augusztus, 26

Cicák alsó húgyuti betegsége /FLUTD/

Mi az a cystitis?

A cystitis a húgyhólyag gyulladásos megbetegedése. Azonban a kifejezés nem utal a gyulladást kiváltó okokra.

Cicákban az alsó húgyutak betegségeit összefoglalóan “macskák alsó húgyúti betegségének ” vagy FLUTD -nak (feline lower urinary tract disease) nevezik. Ennek oka, hogy húgyhólyag illetve a húgycső megbetegedésének elkülönítése rendszerint igen nehéz, illetve számos esetben mindkét szerv érintett.

Dátum: 2009 július, 23

Cimke: , ,

Hím, és nőstény cicák ivartalanítása

Miért ajánlott ivartalanítani a macskámat?

Kandúrok

Kandúrok esetében az ivartalanítás számos előnnyel jár, főleg ha erre fiatal korban kerül sor (6-8 hónapos kor). A pubertás után, 8-9 hónapos korban a kandúr cicák számos, nem kívánatos viselkedésformát, “rossz szokást” vehetnek fel. Gyakran a lakáson belül is területük megjelölésére törekszenek, elsősorban vizeletspricceléssel , ami kellemetlen, nehezen eltávolítható szagot hagy maga után. Ha a kandúrnak lehetősége van rá, egyre távolabb csavarog el a háztól, hogy minél nagyobb területet alakíthasson ki magának. A kóborló cicákra komoly veszélyt jelent a városi autóforgalom, az elütött macskák jelentős része nem ivartalanított kandúr. Emellett a területért gyakran más macskákkal is meg kell küzdeniük, aminek gyakran nehezen gyógyuló sebek, tályogok a következményei. Számos gyógyíthatatlan fertőző betegség is karmolás, harapás útján terjed. Végül, de nem utolsó sorban a kandúr cicák ivartalanításával is csökkenthető a nem kívánt szaporulat, megelőzhető a kóbor állatok számának növekedése.

Dátum: 2009 június, 19