Kutyák atópiás dermatitise

A kutyák atópiás dermatitise egy krónikus bőrbetegség, amely az immunrendszer túlzott reakciójára vezethető vissza bizonyos környezeti allergénekkel szemben. Ez az állapot hasonló tüneteket okozhat, mint az emberek atópiás dermatitise vagy neurodermatitisz, és gyakran vezet viszkető, gyulladt bőrfoltok kialakulásához a kutya testén.

A betegség hátterében genetikai hajlam is állhat, és bizonyos kutyafajták hajlamosabbak lehetnek a kialakulására. Az atópiás dermatitis kialakulásában azonban a környezeti tényezők is szerepet játszhatnak, beleértve a polleneket, poratkákat, penészgombákat és más allergéneket, amelyekkel a kutya érintkezik.

A kutyák atópiás dermatitisének tünetei magukban foglalják a viszkető, piros, gyulladt bőrfelületeket, amelyekhez gyakran társulnak kiütések vagy pattanások. A beteg területek gyakran nedvesek lehetnek, és a kutya állandóan vakarózhat vagy nyalogathatja ezeket a területeket, ami tovább súlyosbíthatja az állapotot és fertőzéseket okozhat.

Ezt is olvassa el: Kutya bőrgyógyászati és allergia vizsgálatok

Az atópiás dermatitis kezelése

A kutyák atópiás dermatitise kezelése általában a tünetek enyhítésére és a kutya életminőségének javítására irányul. Az allergének minimalizálása fontos része a kezelésnek, beleértve a háztartási takarítást, a környezeti irritáló tényezők csökkentését és a kutyával való érintkezés során való óvatosságot.

Az állatorvos általában olyan kezeléseket javasolhat, mint például antihisztaminok, kortikoszteroidok, immunmodulátorok vagy speciális bőrápoló szerek és samponok. A kezelés célja az allergiás tünetek enyhítése, a bőr állapotának javítása és a kutya kényelmének növelése.

Fontos az állatorvos rendszeres felügyelete és az ajánlott kezelési terv betartása annak érdekében, hogy a kutya tünetei enyhüljenek és az állapotát megfelelően kezeljék. Az atópiás dermatitis krónikus jellegű, és bár nincs teljes gyógyulás, a megfelelő kezeléssel a tüneteket általában kezelhetővé teszik, és a kutya életminősége javulhat.

Az atópiás dermatitis egy erős viszketéssel járó, ismeretlen kóroktanú allergiás bőrgyulladás, amelynek során az immunrendszer túlzott válasszal reagál az allergénekkel szemben, amik lehetnek teljesen hétköznapi dolgok mint például házi-poratka, növényi részek (pollen), de akár másik állat, vagy a gazdi hámképletei.

A kutyák atópiás dermatitis gyógyítása

Sajnos jelenleg nincs mód az atópiás dermatitis gyógyítására, de bizonyos gyógyszerekkel ellenőrzés alatt tartható a folyamat. Erre több lehetőség is van, egyik legismertebb a szteroidok alkalmazása. Ezek gyengítik az immunrendszert és esetenként jó választás lehet, de nagyon sok mellékhatása miatt tartós adagolása kerülendő. Egy másik lehetőség a deszenzibilizáció, vagy hiposzenzibilizáció, amelynek során a megállapított allergének különböző hígítását alkalmazzák, bőr alá fecskendezve amíg a szervezet „hozzászokik”. Ez egy nagyon költséges és időigényes folyamat.

Egy újabb lehetőség az Interferon (Virbagen Omega) alkalmazása, amely képes az immunrendszer válaszának megváltoztatására.

A Virbagen Omega alkalmazásánál megkülönböztetünk egy indukciós és egy fenntartó fázist, amelyek során a lefagyasztott injekciók beadása az alábbi protokoll szerint történik. Majd havonta egy emlékeztető szuri szükséges.

Kezdetben szükséges lehet tüneti kezelés gyógy-samponokkal (Allermyl) ill. helyi szteroid tartalmú készítményekkel (Cortizeme emulzió, Cortavance spray)

Amennyiben további segítségre van szüksége kutyájával kapcsolatban kérem, vegye fel velünk a kapcsolatot.