Kutyák körülírt bőrgyulladása /hot spot/

Mi az a „hot spot”?

A „hot spot” egy bőrprobléma, amely gyakran előfordulhat kutyáknál. Orvosi neve „pyotraumatic dermatitis”, ami egy nedvedző, viszkető és gyulladt terület a kutya bőrén, amely gyorsan alakul ki és jellemzően gyulladásos állapotot eredményez.

A hot spot jellegzetes tünetei közé tartozik a nedvedző, vörös, duzzadt és viszkető bőrfolt vagy foltok. Gyakran a kutya megpróbálja nyalogatni vagy megvakarni ezt a területet, ami tovább súlyosbíthatja az állapotot és fertőzést okozhat.

A hot spotok kezelése magában foglalja a beteg területek tisztítását, szárítását és fertőtlenítését, gyakran az érintett terület borotválásával. Az állatorvos általában antibiotikumokat, gyulladáscsökkentő gyógyszereket vagy helyi kezeléseket írhat fel a hot spotok kezelésére. Fontos az is, hogy megelőző intézkedéseket tegyenek a hot spotok megelőzése érdekében, például a kutya rendszeres borotválása, szárazon tartása és az allergiákat okozó tényezők kivédése. Amennyiben a kutya hot spotja komolyabb vagy tartós, mindenképpen ajánlott az állatorvos segítségét kérni a megfelelő kezelés érdekében.

A hot spot jelentése= forró folt

Mi okozza?

• Az intenzív rágás ill. nyalogatás okozza a „hot spotot.” A viszketés kiváltó oka rendszerint rovarcsípés.
  • Bolhák, kullancsok, böglyök sőt szúnyogok csípései válthatják ki a heveny viszketést, vakarózást .
  • Allergiás bőrbetegségek is okozhatják vagy hozzájárulhatnak a „hot spot” kialakulásához.

Hogy néz ki a „hot spot”?

Rendszerint, nagy, hámhiányos, gyulladt és vérző bőrterület. Az elváltozott terület nedves és fájdalmas,  majd elkezd terjedni a folyamatos nyalás, rágás miatt.

Ezt is olvassa el: Kutya bőrgyógyászat

Hogyan kezeljük az elváltozást?

A kiváltó okot kell felderíteni és kezelni ha lehet. Bolha és kullancs elleni készítményeket kell a kezelés időtartama alatt valamint utánna is alkalmazni. Gyulladáscsökkentőket és antibiotikumokat gyakran alkalmazunk, hogy csökkentsük a viszketést és megelőzzük a bakteriális fertőzést. Ez lehet injekció, tabletta, kapszula valamint helyileg alkalmazható kenőcsök. Sokszor szükség van  gallér alkalmazására is a kezelés időtartama alatt.

Mi a kórjóslat?

Jó, ha kezelve van az elváltozás. A betegség a kezelés hatására rendszerint olyan gyorsan tűnik el ahogy jelentkezett.

Kiújulhat az elváltozás?

Sajnos azokban a kutyákban, ahol a betegség megjelenik előfordul, ott gyakoribb a kiújulás lehetősége. A bolha, kullancs, szúnyog elleni folyamatos védekezés, a megfelelő fürdetés és nyírás a legjobb prevenció a „hot spot” ellen.

Amennyiben további segítségre van szüksége kutya bőrbetegséggel kapcsolatban kérem, vegye fel velünk a kapcsolatot.