Kutya táplálék allergia

Mi az ételallergia?

A kutya táplálék allergia, egyike az 5 leggyakoribb allergiatípusnak. Az emberek többsége ismer olyan személyt akinek valamilyen ételallergiája van pl.:eperre, mogyoróra, rákokra stb. Kutyákban a leggyakoribb tünet a vakaródzás ill, a gyomor probléma. Több tünet is társulhat a fentiekhez, pl.:hiperaktivitás, fogyás, gyengeség, sőt aggresszivitás

Mik az ételallergia tünetei?

A kutyám alkalomszerűen vakaródzik és néha hasmenése van. Sok kutya alkalomszerűen szokatlanul reagál arra az ételre amit eszik. Ez lehet túlérzékenység bizonyos típusú ételre, de ezek a tünetek nem a valódi allergia tünetei, inkább csak enyhéb gyomorprobléma jelei lehetnek. Ha a gazdinak sikerül kitapasztalnia azt, hogy milyen ételek okoznak gyomorproblémát a kutyájánál, akkor a probléma könnyen megoldódik.

Ezt is olvassa el: Kutya allergia vizsgálatok

A kutya táplálék allergia az más! A szervezetben ellenanyagok képződnek az étel bizonyos részei /fehérjék/ ellen. Az ételallergiás kutyában a szervezet immunrendszere túlreagál és és ellenanyagokat kezd el termelni az étel bizonyos összetevője v. összetevői ellen. Ezek az összetevők egészséges kutyában nem váltanak ki allergiás reakciót. Az ételallergiás kutyák többsége inkább vakaródzik mint hány vagy hasmenéses lesz.

Az ételnek vannak olyan összetevői, amelyek fokozottabban veszélyesek a kutya táplálék allergia szempontjából?

Az ételallergiáért leginkább felelős anyagok tej és tejtermék, marhahús fehérjéi valamint a búza, rozs, gabonafélék glutén tartalma. Minden alkalommal amikor a kutya olyan ételt eszik ami ilyen fehérjéket tartalmaz az ellenanyagok reakcióba lépnek velük és vakarózás, hányás, hasmenés lesz az eredménye.

Csak ezek az ételek okozhatnak kutya táplálék allergiát?

Nem. Elméletileg bármely étel okozhat allergiát. A fő kiváltók a fehérje, de egyéb anyagok és kiegészítők is kiválthatják

Hogy lehet ezt az állapotot diagnosztizálni?

Korábban csak az ún. eliminációs diétával lehetett a betegséget diagnosztizálni.Ez egy hypoallergén diéta, amely 10-12 héten át tart, és nem tartalmazhat semmit a korábbi étrendből. Manapság, már vérből mutatható ki, hogy az állat allergiás az ételre vagy sem.

Hogyan lehet ezt az állapotot kezelni?

Ha meghatároztuk az allergiáért felelős összetevőjét az ételnek, akkor olyan diétát kell alkalmazni, ami nem tartalmaz allergén anyagot. Számos hypoallergén tápot lehet kapni, amit a kutyának az élete végéig kell ennie. Ezek a tápok hydrolizált fehérjéket tartalmaznak, amik nem allergizálnak.

Ha valamely oknál fogva nem érhetők el a speciális hypoallergén tápok, akkor Önnek kell othon elkészíteni a kutya diétás menüjét.

Kezelhető a kutya táplálék allergia?

Az egyetlen kezelés az óvatosság. Súlyos epizódok esetén állatorvosi beavatkozás szükséges, de a kutyák többsége sikeresen kezelhető hypoallergén diétával.

Kialakulhat egyszerre több ételre is allergia?

Sajnos ez a jelenség nem ritka. Sajnos az ételallergiás kutyák nem ritkán allergiásak bolhára, pollenre stb.

Amennyiben további segítségre van szüksége kutyája táplálásával kapcsolatban kérem, vegye fel velünk a kapcsolatot.