Kutyák vérömléses gyomor-és bélgyulladása

Mit jelent a kutyák vérömléses gyomor és bélgyulladása?

A kutya bélgyulladás, vagyis a vérzéses gyomorbélgyuladás egy heveny betegség, amire az jellemző, hogy véres hányás és/vagy hasmenés jelentkezik. A latin neve haemorrhagiás gastroenteritis /HGE/

Hogyan diagnosztizáljuk, a kutya bélgyulladás betegséget?

A HGE kiváltó oka lehet többek között: gyomor vagy belekben levő fekély, trauma, emésztőrendszeri daganatok, bélelzáródás,idegen test, fertőző betegség, véralvadási zavarok, allergia. A pontos diagnózishoz vér,-vizelet,-bélsár vizsgálat, RTG, ultrahang, endoszkópos vizsgálatokra IS szükség lehet.
A HGE leggyakrabban kistestű kutyákban fordul elő. Jellemzője, hogy a vér besűrűsödik ennek a fokmérője a hematokrit jelentősen megemelkedik.

Ezt is olvassa el: A kutya allergia

Mi okozza a HGE-t?

A HGE pontos oka egyenlőre ismeretlen.

Hogyan kezeljük a kutya bélgyulladás betegséget?

A HGE-ben szenvedő kutyák rossz általános állapotban vannak, és kezelés nélkül meg is halhatnak. A betegség lefolyása általában néhány nap, ha a kutya megfelelő kezelést kap. Az intravénás folyadékpótlás az alapja a HGE kezelésének. A bőr alá adott infúzió általában nem elegendő, mert nem tudja pótolni a szükséges folyadékmennyiséget.

Ha nem kap a kutya intravénás folyadékpótlást, akkor a vörösvérsejt szám emelkedik a kiszáradás miatt. Ebben az állapotban, fennáll a veszélye annak, hogy a kutyában potenciálisan halálos véralvadási zavar jön létre. Ennek az a lényege, hogy testszerte az erekben a vér elkezd megalvadni. Ez a folyamat gyakran visszafordíthatatlan, és rendszerint fatális kimenetelű.

A HGE kiegészítő kezelésébe beletartozhatnak az antibiotikumok, fekély elleni készítmények, szteroidok.

Amennyiben kedvence számára keres laborvizsgálati lehetőséget, kérem, vegye fel velünk a kapcsolatot.