A kutya sántaság

Mi a kutya sántaság?

A kutya sántaság egy, vagy több végtag megfelelő mozgásképtelensége. Leggyarabban fájdalom vagy sérülés következtében alakul ki, amikor az állat nem terhelei vagy óvatosan használja az adott végtagot.Kutyában a sántaság leggyakoribb oka: izületsérülés, csonttörés, ,szalagszakadás, rándulás. A porckopás ill. csípőizületi dyszplázia szintén sántaságot okoz. Kugyákban bármely életkorban jelentkezhet a sántaság kölyökkortól az időskorig.

Sántaság legjellemzőbb okai a különböző életkorokban:

• Kölykök = növekedési zavarok, sérülések
  • Felnőtt kutyák = végtagsérülés ismert v. ismeretlen baleset következtében
  • Időskor = degenerativ izületi betegség (DJD), izületgyulladás

A kutyám hirtelen elkezdett sántítani, de semmilyen elváltozást nem találtak röntgenvizsgálattal. Mit tehetünk?

Az ismeretlen eredetű sántaság gyakori a kutyákban, minden fajtában és méretben. Bár csak tudnának beszélni! A súlyosság és időtartam függvényében további vizsgálatok valamint gyulladáscsökkentő gyógyszerek adása vállhat szükségessé.

Ezt is olvassa el: A kutya elhízása

Ha, a kutya sántaság nem múlik el, akkor élete végéig gyógyszert kell szednie?

Nem feltétlenül. Az esetek többségében pontos diagnózist lehet felállítani, és ennek megfelelően lehet az egyéni gyógykezelést elkezdeni. A sántaság néhány formája – sajnos- élethosszig tartó gyógyszeres kezelést igényel, míg más esetekben műtéti beavatkozás vagy testsúly csökkentés vezethet eredményre.

Amennyiben további segítségre van szüksége kutyasántasággal kapcsolatban kérem, vegye fel velünk a kapcsolatot.